Rigips - Els a szrazptsben       GDF-SUEZ

 

 

2. Match play


2-1. Általános

Egy mérkőzés abból áll, hogy az egyik fél játszik a másik féllel szemben egy meghatározott kör során, hacsak a Bizottság másképp nem rendelkezett. A match play-ben a játékot szakaszok szerint játsszák. Eltekintve attól, amikor a szabályok másként rendelkeznek, az a fél nyeri meg a szakaszt, aki kevesebb ütéssel juttatja lyukba labdáját. A hendikep mérkőzésen az alacsonyabb nettó eredmény nyeri meg a szakaszt. A mérkőzés állásának értékelése a következő kifejezésekkel történik: ennyi szakasz előny ("holes up"), vagy egyenlő ("all square") vagy ennyi szakasz, ami még hátra van ("to play"). Egy játékos fél akkor "dormie", amikor annyi szakasszal vezet, amennyi még hátra van.

2-2. Felezett szakasz

A szakasz akkor felezett, ha mindegyik fél ugyanannyi ütéssel juttatja lyukba a labdát. Amikor egy játékos lyukba gurított, és ellenfelének egy ütése maradt a felezéshez, és ha a játékos ezután büntetést kap, a szakasz felezettnek minősül.

2-3. A mérkőzés győztese

A mérkőzés akkor számít megnyertnek, amikor az egyik fél nagyobb számú szakasszal vezet, mint amennyi még hátra van a játékban. Amennyiben holtverseny áll fenn, a Bizottság annyi szakasszal növelheti az előírt kört, amennyi a mérkőzés megnyeréséhez szükséges.

2-4. A mérkőzés, szakasz vagy a következő ütés megadása

A játékos bármikor megadhat egy mérkőzést a szóban forgó mérkőzés megkezdése vagy befejezése előtt. A játékos bármikor megadhat egy szakaszt a szóban forgó szakasz megkezdése vagy befejezése előtt. A játékos bármikor megadhatja ellenfele következő ütését, feltéve, hogy az ellenfél labdája nyugalomban van. Az ellenfél úgy tekintendő, hogy a következő ütéssel lyukba talált, és a labdát bármelyik játékos fél elmozdíthatja. A megadást nem lehet elutasítani vagy visszavonni. (Lyuk szélén egyensúlyozó labda - lásd 16-2 szabály.)

2-5. Kétség a követendő eljárásban; Viták és Óvások

Ha a match play-ben kétség vagy vita merül fel a játékosok között, a játékos óvással élhet. Ha ésszeru időn belül nem sikerül megfelelő bizottsági felhatalmazással felruházott személyt keríteni, a játékosoknak késedelem nélkül folytatniuk kell a játékot. A Bizottság csak akkor veheti figyelembe az óvást, ha az óvást benyújtó játékos értesíti ellenfelét, (i) hogy óvással él, (ii) a helyzet tényeiről és (iii) hogy döntést akar az ügyben. Az óvást azelôtt kell bejelenteni, mielőtt bármelyik játékos a következő elütőhelyről folytatná a játékot, vagy - amennyiben a mérkőzés utolsó szakaszáról van szó - mielőtt valamennyi játékos elhagyná a greent. A Bizottság későbbi óvást nem vehet figyelembe, hacsak az nem olyan tényeken alapul, amelyek korábban nem voltak ismertek az óvással élő játékos előtt, és ez utóbbi személyt ellenfele félretájékoztatta (6-2a és 9 szabály). Ha a mérkőzés eredményét már hivatalosan bejelentették, a Bizottság későbbi óvást nem vehet figyelembe, hacsak meg nem bizonyosodik arról, hogy az ellenfél tudatosan adott téves felvilágosítást.

2-6. Általános büntetés

Egy szabály megszegéséért járó büntetés match play-ben a szakasz elvesztése, kivéve, amikor másképp van előírva.

 

 


Érdekes hírek